EML GT Twin

EML GT Twin

EML GT Twin

De EML GT Twin is het superluxe tourmodel van EML.
Dit zijspan is alleen geschikt voor de grote en zware tour motorfietsen.
Qua zitruimte geschikt voor één volwassene met kind of twee kinderen.

Technische gegevens en afmetingen:

Lengte                   2290 mm
Breedte                 1040 mm
H0ogte                  1220 mm

Bagageruimte        315 L
Zitbreedte effectief 860 mm

Zijspanrem 20 mm 2 zuiger

Kenmerken
De GT Twin is standaard voorzien met:
* Elektrisch luchtventilatiesysteem
* Radio voorbereiding
* Automatische instap binnenverlichting
* In T-bar geïntegreerde leeslamp
* Automatische kofferruimte verlichting
* Verlichte bedieningsknoppen
* Geïntegreerd slot
* Hardtop met T-bar bestaande uit twee onafhankelijk eenvoudig afneembare delen met semi automatische sluiting
* Chromen handgrepen aan kofferdeksel & instapklep
* Zitruimte bekleed met panelen
* Kaarten vak
* Twee kleuren lederen zitting

Waarom twee wielen?
Zware zijspan-combinaties zoals de BMW K1200LT en HONDA GL1800 hebben ten opzichte van de dynamische eigenschappen een nadeel. In een linker bocht belast de motorfiets het enige zijwiel zeer sterk. Om te voorkomen dat daardoor de combinatie sterk gaat overhellen, worden zijspannen aan deze motorfietsen in de regel relatief hard afgeveerd, dit natuurlijk geheel ten na dele van het comfort in het zijspan. EML heeft jaren geleden het HCAD veersysteem ingevoerd ter verbetering van het comfort. Maar door innovatie wordt dit systeem overtroffen. Twee wielen nemen deze belasting beide voor de helft over zodat er een betere stabiliteit in linkse bochten en een veel beter veercomfort ontstaat.

Zijwiel sturing
Door de ExtensoDive voorwiel ophanging te combineren met de voordelen van het meesturende voorste zijwiel is het besturen van deze combinatie veel makkelijker en is minder kracht nodig. De stabiliteit van het gehele voertuig is verrassend. Zijspan reacties zijn nog steeds aanwezig maar in mindere mate en zijn makkelijker te beheersen. De zijwiel sturing van de GT Twin is ontstaan uit de tweewiel theorie, het voorste wiel moet meesturen. Dit meesturende voorwiel volgt dan ook in bochten precies de lijn die het volgen moet. Het reageren van het meesturende wiel op het dynamische gedrag van de voorvork, wat normaal behoorlijke instabiele reacties veroorzaakt is volledig tenietgedaan door de integratie met de ExtensoDive voorvork.

Voeg een reactie toe

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *